Zdravie je predpokladom všetkého.“ Miloš Kopecký
Verím, že sa zaradíte k mnohým spokojným klientom,ktorí si moje služby overili v praxi a teším sa na vašu osobnú návštevu   :-)

Načo sa hanbíte opýtať masérku/maséra 

Masáže sú špecifickou procedúrou, pri ktorej sa dostávate do blízkeho kontaktu s cudzou osobou. Preto ak sa chystáte na takúto terapiu po prvý krát, máte hlavu plnú otázok, na ktoré nemáte odpoveď, lebo sa hanbíte opýtať. Zistili sme pre vás odpovede na najčastejšie otázky o masážach.

Mám dať tringelt?
V masérskom biznise nie sú zaužívané pravidlá na dávanie "všimného", čiže nikto vás nebude považovať za škroba keď zaplatíte iba presnú sumu. Pri masáži v zdravotníckom prostredí sa tringelty nedávajú. Pokiaľ si vychutnáte masáž v kúpeľoch či v hoteli môžete nechať pár eur navyše. Najviac sa masérom odvďačíte, ak ich odporučíte svojim známym.
Mám si zložiť spodnú bielizeň?
Je to na vás, mnohí ľudia si bielizeň radšej nechávajú ale iní sú radšej úplne nahí. Pokiaľ máte problematickú oblasť krížov, tesné spodky môžu byť pre maséra prekážkou. Ak pôjdete donaha, budete na intímnych partiách prikrytý plachtou alebo uterákom.

Čo ak budem slintať?
Často sa stáva, že ľudia si pri masáži trochu zdriemnu a potom objavia pod sebou kaluž slín. Pri masáži, počas ktorej ležíte na bruchu, je to bežná vec. Nemusíte sa hanbiť požiadať maséra/masérku o vreckovku.
Mám počas masáže konverzovať?
Ste na terapii, nie na debatnom krúžku, nemusíte sa nevyhnutne rozprávať. Ak je vám príjemnejšie prehodiť pár slov, môžete. Hovoriť musíte v prípadoch, že masáž je nepríjemne silná či bolestivá, je vám zima alebo teplo, alebo máte otázky týkajúce sa masáže.

Čo ak dostanem erekciu?
Niektorí muži sa vyhýbajú masážam práve kvôli strachu, že dostanú erekciu. Alebo keď sa odhodlajú ísť, počas masáže tŕpnu, že sa im postaví. Vyvíjaný tlak počas bežnej masáže môže naozaj vyvolať čiastočnú alebo úplnú erekciu. Nemusíte sa hanbiť, pri masážach je to bežné a zvyknutí sú na to masérky aj maséri.
Masáž sa mi zdá slabá, čo mám robiť?
Nebojte sa komunikovať s masérom alebo masérkou, keď sa vám niečo nezdá. Nezabúdajte však, že masáž nemusí bolieť na to, aby bola efektívna. Najúčinnejšie druhy masáží vyžadujú práve jemnejšie pohyby.
Hanbím sa za niektorú časť môjho tela, čo mám robiť?
Najčastejšie sa ľudia hanbia za svoje telo ak majú nadváhu, nadmerné ochlpenie, akné alebo jazvy. Hanblivosť by vás ale nemala zastaviť pri starostlivosti o vaše zdravie. Ak ale hanbu neviete prekonať, vyberte si niektorú z masáží, ktorá sa dá vykonať aj cez oblečenie. Vyskúšajte napríklad shiatsu alebo thajskú masáž, ale nezabudnite si priniesť pohodlné oblečenie. Aby ste sa vyhli nežiadúcim komplikáciám, ktoré môžu po terapii nastať, vopred informujte maséra či masérku o vašom zdravotnom stave.

Autor: Theo



Životný štýl, pribúdajúci vek alebo nehoda sú hlavnými príčinami bolestí chrbta. Od životného štýlu však závisí nielen zvládanie starnutia, ale tiež vysporadúvanie sa prípravnými zraneniami. Najdôležitejší spôsob starostlivosti o chrbát je rešpektovanie jeho kriviek. Správne návyky pomôžu obmedziť bolesti, ktoré vznikajú často v dôsledku jeho preťaženia.

Dobré verzus zlé návyky

Ak chcete znížiť riziko bolestí chrbta na minimum, základom je správne, vyrovnané držanie tela. Mali by ste si dať pozor, aby ste sa nehrbili, ale ani prehnane nevystierali. Ak je chrbát príliš vzpriamený, je naň vyvíjaná podobnú záťaž, ako pri veľkom ohýbaní.Nesprávne držanie tela sa rýchlo môže stať návykom. Svaly a väzivo v chrbte sa začnú postupne predlžovať alebo skracovať. Po čase sa vám bude zdať váš postoj prirodzený napriek tomu, že je nevhodný.

Správne držanie tela neznamená len správny postoj. Ide tiež o dobré držanie tela pri sedení, šoférovaní a zaobchádzaní s ťažkými predmetmi. Akákoľvek navyknutá poloha, ktorá mení prirodzené krivky chrbta, môže zvyšovať tlak na chrbticu a vyvolávať silné bolesti.

Za pracovným stolom

Sedavé zamestnanie nie je dnes ničím nezvyčajným. Dobré držanie tela je obzvlášť dôležité, ak trávite za pracovným stolom či pri počítači dlhé hodiny. Pri sedení dochádza k oveľa väčšiemu tlaku na chrbticu ako pri státí. Aj vtedy, keď sedíte vzpriamene, horná časť tela vyvíja na spodnú časť chrbtice asi o 50 percent vyšší tlak, ako pri státí. Ak sa hrbíte, tlak sa zvyšuje až o 150 percent, čo je najčastejšou príčinou bolesti v spodnej časti chrbta.

Náš tip: Aspoň každú polhodinu si urobte prestávku. Vstaňte a poprechádzajte sa. Uvoľnite sa pomalým krúžením krkom alebo vystieraním rúk a chrbta. Na chvíľu môžete skúsiť aj iné polohy pri sedení, najlepšie je však zotrvať väčšinu času v ideálnej polohe.

Aká je optimálna poloha?

Telo a oči: Základom je sedieť vzpriamene a rovno. Tomu treba prispôsobiť stoličku i operadlo. Monitor a klávesnicu umiestnite tak, aby ste pri práci nemuseli otáčať bedrá a krk. Zabezpečte správnu výšku monitora: váš pohľad má smerovať na jeho vrchnú časť.Ruky a nohy: Vaša pracovná plocha má byť tesne pod ohnutými lakťami a zápästia na úrovni rúk. Ak to je potrebné, používajte pri písaní podložku na zápästia. Nastavte si výšku sedadla tak, aby ste sa nemuseli nakláňať dopredu. Nohy by mali byť pod stolom, ohnuté v pravom uhle, chodidlá na podlahe.

Pri šoférovaní

Vedenie vozidla poskytuje málo možností na zmenu polohy. Problémy s chrbtom zhoršujú aj vibrácie z vozovky. Zvyšujú únavu svalstva a tlak v medzistavcových platničkách. Toto napätie sa síce nedá odstrániť úplne, ale takto môžete predísť dlhodobému poškodeniu:

  • Ak máte v pláne kúpiť nové auto a trápi vás boľavý chrbát, zvážte jeho výbavu. Automatická prevodovka a posilňovač riadenia zabraňujú neprimeraným pohybom, ktoré vyvíjajú tlak na chrbticu.
  • Nastupujte a vystupujte opatrne. Pokiaľ vám to robí ťažkosti, sadnite si z bočnej strany a až potom otočte celé telo. Pri vystupovaní otočte telo ku dverám, položte nohy na zem a vstaňte.
  • Nastavte operadlo sedadla do kolmej polohy alebo ho mierne sklopte. Zamedzíte hrbeniu a zníži sa aj pôsobenie vibrácií na chrbticu. Sedadlo posuňte tak, aby ste ľahko dosiahli na pedále.
  • Vrchná časť opierky hlavy by mala byť na úrovni hlavy, nie pod úrovňou očí. Vyhnete sa tým poraneniam z vysokého tlaku na krk.
  • Aspoň po každých dvoch hodinách si doprajte 15-minútovú prestávku. Poprechádzajte sa, precvičte si krk a natiahnite chrbát.

    Bezpečné zdvíhanie

    Nesprávny spôsob dvíhania predmetov je najčastejšou príčinou akútnych bolestí chrbta. Ani tie najlepšie metódy nemôžu riziko zranenia celkom odstrániť. Možno ho však znížiť použitím správneho postupu:

    1. Najskôr si overte hmotnosť dvíhaného predmetu. Ak sa vám zdá príliš ťažký, požiadajte niekoho o pomoc. Pri zdvíhaní predmetu nad úroveň vašich pliec si pomôžte stabilnou stoličkou alebo rebríkom. Určite ale nepreceňujte svoje možnosti.
    2. Postavte sa čo najbližšie k dvíhanému predmetu. Nohy rozkročte na šírku bedier, jednu trochu predsuňte pred druhú. Pokrčte kolená a spravte podrep s vystretým chrbtom.
    3. Keď vstávate, držte predmet pevne pri tele. Neohýbajte sa, vystrite chrbát a pri zdvíhaní využite silu nôh.
    4. Dajte pozor, aby ste sa nevytáčali, pokiaľ sa úplne nenarovnáte.

    Tlačiť či ťahať?

    Tlačenie a ťahanie ťažkých predmetov môže taktiež prispieť k problémom s chrbtom, k natiahnutiu alebo narazeniu. Ak si môžete vybrať, rozhodne dajte prednosť tlačeniu. Vyvíja sa tým menšia záťaž na spodnú časť chrbtice.